IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Programa scolara - Materii predate in anii de studentie
sfx
post Apr 3 2006, 09:24 AM
Post #1





Group: prezentati
Posts: 15
Joined: 3-April 06
From: Bucuresti
Member No.: 46



Pareri pro - contra materiile predate in IL. De care avem mai multa nevoie si care ar trebuie sa fie studiate la un nivel mai scazut.


--------------------
Stefan C14 407
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sfx
post Apr 3 2006, 10:12 AM
Post #2





Group: prezentati
Posts: 15
Joined: 3-April 06
From: Bucuresti
Member No.: 46



Ar fi interesant sa aflam parerile unor absolventi mai vechi , dar si ale unora mai "proaspeti" despre ceea ce li s-a predat in facultate.
Ex:
Anul 1 - ALGAED, Anailza matematica, ecuatii diferentiale...ptr ce? NU spun ca sunt inutile in totalitate, dar sa fim seriosi ....unde au fost exemplele de la seminarii cu aplicabilitate directa in IL?
Fizica - dl. Soitu - la ce ne-au folosit atatea pagini de cea mai "inalta " fizica? - noroc ca mergem la cursuri si se promova pe prezenta.
Anul 2 - Matematici superioare - la fel unde au fost exemplele cu aplicabilitate directa?
Chimia lemnului - ptr ce am fost nevoiti sa invatam inca o data toate reactiile de obtinere a aldehidelor, alcanilor, alcadienelor, etc.... ca sa facem la laborator "metode de eliminare a rasinilor de pe diverse suprafete"? ptr asta nu e nevoie de conspecte interminabile ca sa ne aducem aminte de ceea ce facem prin gimnaziu sau liceu.

Era sa uit: se facea practica in atelierul scoala anii 1-2 - se faceau usile ptr caminele 11 -12 - maistrii respectiv profesorii erau relativ plictisiti de aceste ore ...ce sa mai zic de noi!
Poate ca ar fi fost mai interesant sa vedem mai multe fabrici de mobilier sau de materiale pe baza de lemn - dar ...stiu nu erau bani.... Dar au fost bani ca unii si altii din sponsorizari sa isi dea doctorate, sa-si doteze laboratoarele sau cabinetele personale cu calculatoare si alte ...maruntisuri din astea...iar noi faceam turbo pascal , desen in turbo pascal , si invatam sa lucram pe calculatoare care erau depasite atat fizic cat si moral.

Abia in anul 3 am ajuns la AUTOCad si surpriza ...nu aveti voie sa folositi mouse-ul , trebuie sa invatati sa introduceti coordonatele de la tastatura. Am inteles asta o data de doua ori dar la nesfarsit?

Au urmat anii 3 - 4 in care am facut tolerante ajustaje, numeroase cursuri de MU, dar numai optional erau cursuri de cnc - uri ..care sa-mi fie cu iertare sunt acum aproape in toate fabricile de mobila (unde era viziunea
acelor dascali ... asupra viitorului industriei de profil?) , iar noi ne omoram cu scheme cinematice...bune si alea, ca principilile de functionare ale masinilor unelte nu s-au schimbat ci pur si simplu s-au minimalizat si electronizat.

Acestia erau deja anii de specializare .... in ce ne specializam? multi dintre noi nu vazusera o fabrica de mobila si habar nu aveau sa faca un desen tehnic la un corp de mobilier.

Ar fi interesant sa stiu de ce proiectarea mobilei se facea tocmai in anul 5!!!! Oare nu era necesar sa se inceapa inca din anul 4 ? Oare nu era necesar sa lasam un pic teoria mai la o parte si sa ne axam mai mult pe practica? Fluxurile de utilaje care se faceau la Proiectarea Mobilei, unele erau pur si simplu "ideale" - desigur nu contest studiile unor oameni de baza ai IL - care au realizat acele fluxuri, dar oare profesorii nu erau datori sa ne lamureasca cu mici exemple ca pot exista si alte solutii functie de specificul mobilierului, etc?

As vrea sa aud acum ca lucrurile s-au schimbat si generatia actuala de profesori, mult intinerita zic eu, a reusit sa se mai debaraseze de anumite lucruri care doar umpleau niste norme ale unor profesori.

Scuze ptr mica dizeratie, dar abia acum pot si eu sa-mi spun oful!!!


--------------------
Stefan C14 407
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Berti
post Apr 3 2006, 11:49 AM
Post #3


membru corupt


Group: Admin
Posts: 2,030
Joined: 16-March 06
Member No.: 2
Location: Gherla, CJ Occupation: inginer IL
Grad Year: 2002
Spec: Proiectare



Salut Stefan, bine ai venit pe forum.
Ai deschis un topic bun, am si eu multe de spus pe tema asta...

Contra...
Mi-am amintit de laboratoarele de fizica din undeground-u C-urilor, unde faceam fizica atomica, daca mai tineti minte laboratorul de BINGO ala cu 34,78,32,43,75,34,23,67,.... mare prostie. Nici atunci nici acum n-am reusit sa inteleg la ce ne folosea materia respectiva. Noroc ca se trecea usor! (IMG:style_emoticons/default/notworthy.gif)

Chimie, pai asta m-a urmarit vreo doi ani, cred ca am dat-o de vreo 7-8 ori. Stimate domn Petrovici daca vei trece vreodata pe acest forum poate ne explici si noua de ce trebuia sa invatam formula ligninei? Aia care abia incapea pe un format A4 :boxing:

Algaed, Analiza matematica si Matematici Speciale... no comment, oricum n-am retinut nimic... poate doar termenul de "Integrala tripla de volum"...
In loc de toate astea eu as propune sa se prea Geometrie, pentru ca majoritatea dintre noi habar n-avem sa trasam un poligon cu 7 laturi, sau sa aflam centrul unui cerc... noroc cu Autocad-ul acum, dar un poligon inscris intr-un cerc de 5m tot nu-l poti plota!

Termotehnica, beton frate! Despre miscarea aerului prin instalatii de uscare s-a discutat la TTL... iar restul, cu aripile de avion si alte gainarii nu prea ne privesc in mod direct. Doar daca vroiam sa devenim piloti Kamikazee, oare care ar fi fost tinta??

Statistica (cu gagicaru (IMG:style_emoticons/default/3some.gif) ), clopotul lui Gauss, si traspunerea lui in programe Turbo Pascal... pai ce, noi suntem copii lui Bill Gates? Daca ar fi fost dupa mine eu puneam in programa scolara programele CAD si Office din anul II, iar la licenta obilgatoriu CAD.

Ar mai fi cateva... dar sa vedem ce mai zic si alti colegi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cinci
post Apr 27 2006, 07:11 PM
Post #4





Group: neprezentati
Posts: 14
Joined: 27-April 06
Member No.: 81



Desi nu sunt student la IL, imi spun de asemenea parerea in legatura
cu materiile predate.Unele sunt comune:
Analiza matematica - interesanta dar n-am priceput-o nici acum
Algebra liniara - minunata si am si inteles-o.
Fizica - mi-am cam pierdut interesul in ea dar este bine pusa.Ar fi bine
sa se scoata mecanica sa se puna accentul mai mult pe ramurile mai noi.
Chimia-daca cand eram elev puteam sa merg si la olimpiada, acum
nu ma mai intereseaza.
Studiul materialelor - Nesuferita rau.Inainte se preda si la IL.Nu zic
sa se scoata dar se sa mai reduca.
Mecanica - Plictisitoare si groaznica

Cat despre anii mari nu stiu decat zvonuri.Imi dau si eu niste opinii:
Termotehnica - cred ca-i urata. Se mai face si seminar
Rezistenta materialelor - aud ca-i cea mai importanta
Eletrotehnica - asta cred ca mi-ar place.

Daca ar fi sa modific programa de la Politehnica as face asa:
Sa se mai puna niste discipline de matematica(topologie, logica matematica, analiza complexa)
Sa se reduca materialele, mecanica si rm
limbii straine in primii doi ani.
A si sa se sparga AGAD in mai multe bucati. Geometria diferentiala e prea importanta.

Scuze daca am deranjat.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Berti
post Apr 28 2006, 04:18 PM
Post #5


membru corupt


Group: Admin
Posts: 2,030
Joined: 16-March 06
Member No.: 2
Location: Gherla, CJ Occupation: inginer IL
Grad Year: 2002
Spec: Proiectare



Cinci, chiar daca nu esti IL-ist, esti bine venit pe forum! Chiar ma bucur sa mai aud si parerea altora!

N-ar fi rau daca ne-ai scrie la ce facultate esti student, pentru ca nu sunt intocmai de acord cu ideile tale. Dupa parerea mea la o facultate cu aplicabilitate practica nu-i nevoie de:
QUOTE (cinci)
Sa se mai puna niste discipline de matematica(topologie, logica matematica, analiza complexa) Sa se reduca materialele, mecanica si rm limbii straine in primii doi ani.


Matematicile de care zici tu sunt cam inutile in hala sau la biroul de proiectare, in schimb de rezistenta e foarte mare nevoie, dar nu in felul in care se preda acum... prea multa teorie, si prea putina practica.

Eu zic ca ar fi mult mai bine daca s-ar insista pe dezvoltarea simtului practic al stundentiilor, de exemplu daca are o grinda de sectiune dreptunghiulara, stundetu sa stie ca pentru a obtine rezistenta maxima trebuie s-o puna cu latura lunga pe directia fortei! Fara sa mai faca calcule! Exact la fel si la reperele unei piese de mobiler!

Iar referitor la limbile straine eu le-as pune pur faculative (nu optionale) la nivel de universitate! Adica daca vrei sa inveti o limba straina te duci la rectorat, te inscrii cu carnetul de student si gata! In situatia asta nici nu mai e nevoie sa se dea examen... oricum conteaza cu ce ai ramas si doar tie iti poate fi de folos! Daca vreun student nu vrea sa mearga, foarte bine... el ramane prost! Iar la angajare are sanse mai putine decat unul cunoscator de limbi straine!

Daca n-am dreptate, te rog sa ma contrazici!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cinci
post Apr 28 2006, 09:38 PM
Post #6





Group: neprezentati
Posts: 14
Joined: 27-April 06
Member No.: 81



Facultatea de Mecanica,Iasi.

Uite, tocmai am venit de la o vizita la o fabrica(Nu este vorba de practica).
Din ce am inteles cele mai multe erori proveneau de la proiectare.
Deci respectivul inginer imi relata:
-la proiectare modelul de calcul ales aproxima forma reala a piesei
la un model geometric prea simplu (aici tor si cilindru).
-operatorul interpreta gresit unele portiuni de elice drept drepte.
O solutie mai eleganta ar fost prelucrarea acestor piese la masina programata(ROVER este un tip de astfel de robot pt. IL) capabila sa execute piese definite de suprafete complicate(functii compuse) fara executia pe etape.
Dar lucrurile nu se schimba...
In legatura cu fizica ar trebui date proiecte studentilor, extins studiul
fizicii solidului.
Nu spun ca matematicile introduse sa fie obligatorii.Nu.Optionale ca cele
necesare numai in proiecte extreme sau cercetarii fundamentale(vezi lm).
Personal am insistat pentru introducerea analizei functionale...sper sa
reusesc sa fie o prezenta pe durata studiilor mele.
Sunt de acord cu abilitatile practice dar daca ne cantonam aici lucrurile
nu se vor schimba(hale insalubre,boli profesionale, executia proiectelor de import).Se doreste cred dezideratul: robotizare si cercetare fundamentala.

Scuze daca am deranjat.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FuriaRosieTurbo
post Apr 28 2006, 10:31 PM
Post #7


M$ PAINT GURU


Group: prezentati
Posts: 192
Joined: 19-April 06
From: buicuresti
Member No.: 68
Location: Capitala noastra iubita Occupation: P.F.A. proiectare
Grad Year: 2003
Spec: Proiectare



Draga berti...integrala dubla e pe suprafata cea tripla e pe volum.....
va multumesc pentru aplauze
(IMG:http://forum.inginer-il.ro/style_emoticons/default/read.gif)
la revedere cu radomir
(IMG:http://forum.inginer-il.ro/style_emoticons/default/tavaleala.gif)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Berti
post Apr 29 2006, 11:28 AM
Post #8


membru corupt


Group: Admin
Posts: 2,030
Joined: 16-March 06
Member No.: 2
Location: Gherla, CJ Occupation: inginer IL
Grad Year: 2002
Spec: Proiectare



QUOTE (FuriaRosieTurbo)
integrala dubla e pe suprafata cea tripla e pe volum.....


M-ai prins!!! :oops: Se vede cat de atent am fost la matematici, defapt la vremea respectiva sufeream de-o boala venerica (vezi seciunea bancuri, post nr. 3) (IMG:http://forum.inginer-il.ro/style_emoticons/default/tavaleala.gif) . Sper ca nu ma chemi la Rere-uri in toamna!! (IMG:http://forum.inginer-il.ro/style_emoticons/default/priest.gif)

QUOTE (Cinci)
O solutie mai eleganta ar fost prelucrarea acestor piese la masina programata(ROVER este un tip de astfel de robot pt. IL) capabila sa execute piese definite de suprafete complicate(functii compuse) fara executia pe etape


Da sunt de acord, asta e solutia cea mai eleganta si precisa, prelucrarea cu CNC-uri. Dar noi discutam de programa scolara, si dupa parerea mea degeaba incerci sa predai functii compuse la 150 de oameni, din astia poate inteleg vreo 2-3, iar sansele ca ei sa aiba nevoie de materia invatata la locul de munca tind catre -> 0. Eu sunt de parere ca un lucru pe care nu-l intelegi nu-l poti invata!

Bun, dar ce facem cu acele locuri de munca care chiar necesita un inginer specializat in functii, diferentiale si integrale? Dupa perarea mea solutia ar fi cursurile postuniversitare! Master, doctorat & stuff... unde ce-i care chiar au nevoie si chiar inteleg pot sa invete treburi complexe.

QUOTE (Cinci)
Sunt de acord cu abilitatile practice dar daca ne cantonam aici lucrurile nu se vor schimba(hale insalubre,boli profesionale, executia proiectelor de import).Se doreste cred dezideratul: robotizare si cercetare fundamentala.


Nu prea cred! Tocmai teoria duce la ce zici tu! Eu pana n-am ajuns la Rolem(Codlea, producator piese ornamentale Mercedes, BMW) n-am stiut ce inseamna ordine si curatenie. De pe bancile facultatii poti sa pleci, doar cu tehnologii de acum 20-30 ani, si cu scheme cinematice pentru utilaje care nu mai exista!

Referitor la proiectele de import, de ce nu? Daca sunt mai bune si mai fiabile? ai vazut unde am ajuns cu mottoul "Nu ne vindem tara!" , si oricum sunt sanse mari sa fie realizate de vreun romanas de-al nostru, plecat dincolo pentru ca s-a saturat de hale insalubre,boli profesionale si salarii de cacao...

Ma intreb, oare de ce nu intervin si colegii cu o experienta mai vasta? Discutia incepe sa fie interesanta... :mrgreen:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FuriaRosieTurbo
post Apr 29 2006, 09:35 PM
Post #9


M$ PAINT GURU


Group: prezentati
Posts: 192
Joined: 19-April 06
From: buicuresti
Member No.: 68
Location: Capitala noastra iubita Occupation: P.F.A. proiectare
Grad Year: 2003
Spec: Proiectare



Fara o sticlutza de tarie adevarata sa nu te vad la ochi pina la anu'
(IMG:http://forum.inginer-il.ro/style_emoticons/default/tongue.gif)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Olar Florin-Iosi...
post May 12 2006, 11:47 AM
Post #10





Group: neprezentati
Posts: 6
Joined: 12-May 06
From: Pitesti
Member No.: 91



Toate ca toate, le-am gasit aplicatie aproape la toate materiile (bucati din ele) dar fizica atomica? si turbo pascal cat timp sunt si alte programe?! singura explicatie pe care o gasesc este ca profesorii angajati la acea ora nu stiau altceva si/sau tineau de catedra lor :!: .
Programe pentru IL si chiar contabilitate pot face si in Excel (Office), la cat am avut nevoie pana acum; si am facut si calcule pentru anul de urmeaza la fabrica unde lucrez.
Mai vorbim.


--------------------
Olar Florin-Iosif 1975 - Facultatea IL - promotie 2002
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Olar Florin-Iosi...
post May 12 2006, 11:59 AM
Post #11





Group: neprezentati
Posts: 6
Joined: 12-May 06
From: Pitesti
Member No.: 91



Am si eu o intrebare.
Am auzit ca daca esti student, la anumite facultati sunt cursurile actualizate pe pagini de internet dar trebuie sa ai parola de utilizator, de student. Stiti ceva? ajutatima.
Vreau si pentru cultura generala alte facultati dar in special IL. Eu scriu foarte urat chiar indescifrabil pe vremea aia.
Help please :cry: .


--------------------
Olar Florin-Iosif 1975 - Facultatea IL - promotie 2002
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Berti
post May 16 2006, 10:23 PM
Post #12


membru corupt


Group: Admin
Posts: 2,030
Joined: 16-March 06
Member No.: 2
Location: Gherla, CJ Occupation: inginer IL
Grad Year: 2002
Spec: Proiectare



Florin, bine ai venit pe forum! Ce mai fac colegii de la Alprom? Am vazut ca s-a inscris si Cristina cu Ovidiu, da nu prea au chef sau timp de scris!

La treaba cu cursurile in format electronic m-am gandit si eu, multi dintre noi au unele carti si indrumare scanate, am putea sa le punem pe site, chiar sa facem o sectiune de download... dar apare o problema, cartile sunt protejate de derpturile de autor!
Deci nu putem face ce vrem cu ele! Nu putem sa le publicam pe internet doar ca asa vrem noi! In mod normal ele se pot rebublica doar cu acordul autorului!
Sa presupunem ca am obtine acordul unora, dar ce face cu cei care nu mai sunt printre noi?

Daca aveti vreo solutie .... orice parere e binevenita!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihaad
post May 28 2006, 02:26 PM
Post #13





Group: prezentati
Posts: 218
Joined: 27-May 06
From: Canada
Member No.: 99
Occupation: proiectare
Grad Year: 1991
Spec: Utilaj



Hello there,
-La viteza cu care se misca lucrurile in ziua de azi, limbile straine sint o necesitate (si nu facultative nici optionale)
-Materiile din primii 2 ani sint aproape in totalitate inutile (mecanica, matem speciale, fizica, chimie). Ar trebui aprofundate de cei care dupa facultate fac master sau doctorat. In tari straine integralele complexe se fac doar in aceste cazuri.
-Ar trebui introduse cursuri de conceptie asistata si nu doar autocad (asta e program de desen nu de conceptie!!!):Inventor, solidworks cabinet vision programe parametrice. Ai ceva in cap, pornesti de la un sketch si dezvolti ideea pe parcurs, ca la automobile !
-Practic 3 ani ar fi suficient sa iesi un bun inginer, oricum ceea ce folosesti in meserie sint doar cele invatate in ultimii 3 ani.
Sa auzim de bine


--------------------
Ing.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Berti
post May 28 2006, 09:55 PM
Post #14


membru corupt


Group: Admin
Posts: 2,030
Joined: 16-March 06
Member No.: 2
Location: Gherla, CJ Occupation: inginer IL
Grad Year: 2002
Spec: Proiectare



mihaad, ti-am mutat topicu, pentru ca exact despre asta se discuta si aici... multumesc pentru intelegere!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cinci
post May 31 2006, 10:43 PM
Post #15





Group: neprezentati
Posts: 14
Joined: 27-April 06
Member No.: 81



Nu sunt inutile.Daca se scot aceste materii fundamentale fac. se transforma intr-o scoala de maistri.Cunosc faptul ca in lumea reala(fabrici) aceste materii nu sunt utilizate.De ce?Datorita inertiei... pentru
ca nu sunt folosite.Nu exista teorie nefolositoare ci numai teorie insuficient
aplicata.Din lipsa aplicarii teoriei nu s-a realizat dezideratul o industrie robotizata.
In ceea ce priveste Inventor si celelalte pachete de programe ele acum
sunt introduse in programa.Totusi sa nu ambandonam pregatirea fundamentala.Tehnologiile se schimba, totusi specialistul cu pregatire
fundamentala creaza el solutiile noi pe baza carora apar noile tehnologii.
In ceea ce priveste fizica atomica, da este si ea necesara.Voi da un exemplu(care este din alta ramura a fizicii).
Respectivul inginer nu se preocupa de cercetare fundamentala in fizica.
O idee noua apare sa spunem laserii cu bioxid de carbon in lumea fizicienilor sa zicem.Fie acum realizarea unei masini unealta pentru taierea/sudarea cu laser.Inginerul nu mai are de facut decat un desen in
AutoCad(daca nu il face un desenator) si cateva calcule minore de rezistenta(daca nu se ia un model predefinit din tabele ) etc.In final se constata indreptatita atitudinea muncitorului
care realizeaza direct produsul si cunoaste mai bine disciplinele manuale.
In fond contributia inginerului AICI a fost minora.
Sa extind si mai mult conceptul.Daca se mentin numai disciplinele de specialitate si cele tehnice vom avea inventatori hilari cu inventii puerile gen electrodul infasurat pe tambur cu adaosul in interior.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihaad
post Jun 1 2006, 12:35 AM
Post #16





Group: prezentati
Posts: 218
Joined: 27-May 06
From: Canada
Member No.: 99
Occupation: proiectare
Grad Year: 1991
Spec: Utilaj



Apreciez raspunsul.
Tare sint curios cine se 'ascunde' sub pseudonimul cinci. Esti cumva cadru didactic? (limbajul si felul de a da explicatii ma indreptateste sa intreb asta, fara rautate).
Poate m-am exprimat un pic gresit, dar daca revad ce am spus: aproape in totalitate inutile (adica tratarea de suprafata a materiilor rspective si nu chiar deloc). Totusi aceste materii se fac si inainte de facultate si cine a facut cu adevarat un liceu nu e cazut din cer cind aude astfel de notiuni la facultate. Am vrut sa spun ca se fac prea in amanunt. Ar trebui retinute aplicatiile care rezulta din ele. Totusi sint de parere ca se poate comasa din 5 ani sa se faca 4 intens. Am facut scoala si in starinatate si pot sa spun sincer ca sint MARI diferente intre ceea ce se percepe in tara ca sistem de invatare versus strainatate. Un bun inginer care sa aibe la indemina toate pirghiile practice invatate in scoala, face mult mai multa treaba in productie, de aceea se pune accent mult pe lucrul in grup si practica multa in laboratoare dotate exact ca fabricile. (si in facultate erau, nu stiu daca si azi mai sint, utilaje care faceu treaba buna)
Noi iesim toba de teorie, practica mai putin, doar atit cit sa-ti faci idee cam ce se intimpla in productie dintr-o fabrica.
Dreptul de a practica ca inginer se obtine sa nu zic greu, dar cu multe sacrificii aici in Canada, dar dupa aceea esti chiar mindru ca esti ceea ce esti. Ingineria e perceputa altfel aici, ceea ce face un inginer comun intr-o firma (cum am lucrat si eu 8 ani in tara) face aici un tehnician, sau maistru cum se numeste in tara.
Adevarata inginerie e alta treaba. Conceptul de lean manufacturing va zice ceva? Dar sistemul Kaizen de urmarire a productiei?
In mare sint sisteme care au la baza conceptul de fluiditate si marirea vitezei de productie.
Toate astea colaborate cu cunoasterea fluxurilor tehnologige si a utilajelor fac o adevarata placere sa lucrezi intr-o firma care vrea sa progreseze.
Astfel de concepte se predau in scoala? Poate ceva se atinge in management (fostul OCI). Masini-unelte sint har domnului destule si automatizate, dar factorul uman are cea mai mare importanta cind am enuntat acele sisteme care fac ca un produs sa 'zboare' prin fluxul tehnologic de la a la z.
Poate pina la urma se va renunta la sitemul de sesiuni si se va pune accent pe invatarea constanta si in Romania. Teme, laboratoare, 3-4 partiale pina sa dai ultimul examen la o materie. Si cind ai 3-4 materii de astea intr-un semestru atunci sa vezi scoala!!!
Dar la sfirsit esti un om capabil sa tii frîiele unei mici companii, profesional vorbesc.
Mersi si sa auzim de bine.


--------------------
Ing.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihaad
post Jun 1 2006, 12:43 AM
Post #17





Group: prezentati
Posts: 218
Joined: 27-May 06
From: Canada
Member No.: 99
Occupation: proiectare
Grad Year: 1991
Spec: Utilaj



Uite acu am vazut ca cinci e la facultatea de mecanica. Nu prea ai experienta de productie in industria lemnului. E foarte diferita de ce se intimpla in mecanica si un ing IL chiar nu ar trebui sa aibe atitea cunostiinte de mate, chimie, fizica (toate superioare, nu cele de baza)ca cei din domeniul mecanic. Mnipularile sint destul de multe in ind lemnului si asta face ca robotizarea sa fie cam anevoioasa si doar aplicata pe portiuni mici de flux unde permite.


--------------------
Ing.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
NightShift
post Jun 1 2006, 01:41 AM
Post #18


ex. anamana


Group: neprezentati
Posts: 395
Joined: 19-April 06
From: M-Ciuc
Member No.: 69
Occupation: Scârţar



"Din lipsa aplicarii teoriei nu s-a realizat dezideratul o industrie robotizata."
"NU NE VINDEM TARA", tipau acu' 15 ani diferiti poeti, regizori, cantareti, preoti, si altii.
Ei, in fine. Tara nu ne-am mai vandut-o, investitorii n-au mai venit, deci bani ... ciuciu.
Cred ca asta a condus invariabil la o industrie tip epoca-de-piatra. Nu lipsa aplicarii teoriei.
Adica, ma rog ... poate lipsa aplicarii unei gandiri sanatoase,
bazate pe cunostinte temeinice ce tin de domeniul macroeconomiei.

"Daca se mentin numai disciplinele de specialitate si cele tehnice vom avea inventatori hilari (...) "
Mi se pare oarecum anormal, sa inventam in fiecare zi apa calduta, roata, focul, sau unghiul drept.
S-au inventat, le cunoastem, ... aleluia.
Le luam de buna si gata.
Conteaza daca inginerul IL stie sa "recite" demonstratia inegalitatii Cauchy-Buniakovski-Schwartz? ... Nu.
Inventiile si descoperirile din zilele noastre folosesc principii teoretice deja clarificate.
Omul stie sa le aplice, si cu asta trece peste. Nu vad vreo problema in asta.

"Daca se scot aceste materii fundamentale fac. se transforma intr-o scoala de maistri."
Corect, dar consider ca unele materii se predau la un nivel mult prea stiintifico-fantastic,
si sunt un fel de balast ce incarca inutil programa scolara.


--------------------
N-ai cu cine mah, n-ai cu cine.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Berti
post Jun 1 2006, 09:29 PM
Post #19


membru corupt


Group: Admin
Posts: 2,030
Joined: 16-March 06
Member No.: 2
Location: Gherla, CJ Occupation: inginer IL
Grad Year: 2002
Spec: Proiectare



QUOTE (mihaad)
Dreptul de a practica ca inginer se obtine sa nu zic greu, dar cu multe sacrificii aici in Canada, dar dupa aceea esti chiar mindru ca esti ceea ce esti. Ingineria e perceputa altfel aici, ceea ce face un inginer comun intr-o firma (cum am lucrat si eu 8 ani in tara) face aici un tehnician, sau maistru cum se numeste in tara.


Mihaad, mi-ar face mare placere daca ne-ai povesti despre ingineria din Canada, ce anume trebuie sa faci si sa stii ca sa poti ajunge inginer recunoscut! Fiindca multi dintre noi s-au gandit sa plece din tara, iar deocamdata Canada pare o destinatie atractiva... dar nimeni nu stie nimic!

Am mai deschis o discutie pe tema asta, dar nu am primit raspunsuri destul de concrete, poate ne ajuti tu! Multumesc!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cinci
post Jun 2 2006, 08:14 PM
Post #20





Group: neprezentati
Posts: 14
Joined: 27-April 06
Member No.: 81



Nu prietene nu sunt cadru didactic.Cat priveste experienta in productie ea lipseste dar sa nu punem punct aici.Practica tehnologica este un concept
daunator.Deci, practica tehnologica -> ansamblul deprinderilor si solutiilor
nestiintifice dobandite prin activitatea zilnica de catre maistri si muncitori
achizitionate si aplicate de (nu obligatoriu toti) studenti si inginerii stagiari.
Nu dorim aceasta.Creem o noua practica aplicand teoria, nu achizitionam
o noua practica abandonand teoria.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pages V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 29th July 2014 - 12:30 AM